Verhuizen naar Zevenaar,

 

The Story Of Gabber Pa.

2. Verhuizen naar Zevenaar.

Toen ik net 1 jaar was verhuisde we naar een klein dorp met stadrechten. Toen had Zevenaar nog geen 15.000 inwoners. Maar 15 km van Arnhem, maar een rustige omgeving, waar je kinderen in alle rust kon opvoeden. Tevens moesten me ouders ook gauw iets vinden, want hun huur contract liep af van hun boven woning boven Bosveld in Arnhem op de Sonsbeeksingel, waar me vader ook nog ff gewerkt heeft. Me ouders konden via een particulier eengezinswoning huren in Zevenaar. Zo kwam ik daar te recht.

Me ouders waren daar natuurlijk ook zo bekend. In zo'n CDA gemeente als Zevenaar. Me vader zag de wet altijd meer als een richtlijn waar je af en toe vanaf mag wijken. Plus daarbij had hij een andere mentaliteit dan de mensen in Zevenaar. In Arnhem begon men ook met eerst wat scheldwoorden, dan kon je ook nog wat grofs horen van de ander, maar daarna was het op de vuist. Als het niet al gebeurde na dat de eerste is wat had gezegd. 

Mensen uit Zevenaar toen waren heel anders. 1 begint daar met schelden. De ander scheld terug. Dat gaat maar over en weer. Dus je mag van geluk wezen dat ze om 17:00 moeten eten anders stopt dat gebekvecht niet. In Arnhem noemen we dat twee kibbelde wijven, maar daar deden de mannen het ook.

Het leek als of er toen het hele dorp uit ambtenaren bestond. Ze waren ook de doods voor de kampers. Toen nog bestaande uit twee woonwagens en een hoop autoschroot. 

Dus ja, we kregen natuurlijk gelijk de stempels aso. Ik zelf noem het meestal A-Klasse Sociaal.😂😂
Al voor dat er iets mis kon gaan. Ik weet dat het pure afgunst was, want aan de kleding en aan de spullen waar men natuurlijk wel graag mee speelde. Hadden we het vaak eerder dan de rest. Zoals 2 kleuren tv's , de videorecorder VHS en Betamax natuurlijke. We wisten beter hoe we ons moesten gedragen, Wij veroorzaakte geen overlast en waren zeker niet achter de elle bogen, zoals men toen daar wel was.

Gelukkig had ik hier nog weinig mee van doen. Ik was nog veel te jong. Dus voor mij liep het leventje lekker rustig door. Maar toen 15 maanden oud was. Veranderde me leven totaal.

Binnenkort het vervolg Deel 3

Reacties

Populaire posts van deze blog

Update: GabberPa.nl

Renovatie Woonwijk Presikhaaf - 2017

Hoe ik ben Gecreëerd.